E-mail cím:
Jelszó:
 
Elfelejtetted a jelszavad?
Itt jár most: Főoldal / Olvasószoba / Tudtad, hogy a fogyás mértani pontossággal kiszámolható?

Tudtad, hogy a fogyás mértani pontossággal kiszámolható?    

Mennyi idő alatt fogyhatsz le? Reklám-hazugság kizárt!

 

Ígérhet neked bárki egy hét alatt 5 kg fogyást! De valóban lehetséges? Most fény derül, hogy miként számolj mértani pontossággal.”

 

A leadott kilók mennyiségét tekintve a táplálkozási szakemberek heti 0,5 – 1 kg közötti fogyást javasolnak, aminek nyomós oka van! Ennél gyorsabb fogyás a szervezetre nézve roppant megterhelő lehet, ugyanis vitalitáscsökkenést, fáradságot, és fizikai gyengeséget okoz, arról nem is beszélve, hogy a vitamin-, ásványi anyag- és energiaraktáraid is gyorsan kimerülhetnek.

Tudom, mire gondolsz? „Minden reklámba azt látod, hogy egy hét alatt milyen brutális mennyiségeket fogynak.” Hidd el, az ilyen reklámok engem is zavarnak és ha valakit okolhatsz a jelenlegi összezavarodott érzésedért, akkor ezek a reklámok azok. Hallgattad már a fogyókúra útvesztője előadásom? Igazi élmény! Mondják mások… Javaslom ne hagyd ki, ha igazán meg akarod érteni ezt a témát!

S most jöjjön a fogyás matematikája.

 

 

SZABÁLY: Egy kilogrammnyi súlyfelesleg leadásához 7000 kalóriát kell felhasználnod!                                                                                                                                       

 

Ezt ismerve könnyen kiszámolhatod, hogy mennyi idő alatt fogsz lefogyni.

Ezt az eredményt azért ne vedd garanciának, ugyanis eltérhet ez az adat, ha rosszul becsülöd meg a testmozgással elégetett kalória mennyiségét, vagy nem méred fel pontosan a naponta elfogyasztott táplálékadagot.

Ne feledd azt sem, hogy van aki a fogyás és a diéta megkezdése után gyorsan és látványosan megindul, míg másoknak több időre van szükségük ehhez, illetve időközben előfordulhat az is, hogy a fogyásod napokig vagy akár néhány hétig is megállhat. De ezt fogd fel egy játszmának és ne add fel ha eléd kerül egy ilyen akadály. Ugye tudod? Ebből áll a TE túlélésed, hogy képes vagy-e elviselni, tolerálni és legyőzni az eléd kerülő akadályokat.

Akkor most tervezzünk meg együtt 5 pont alapján egy 10 kg-os fogyást. Rendben?

Napi 400 kalóriát csökkentesz az étkezéssel, továbbá 3×500 kalóriát égetsz el heti 3 edzés alkalmával, amit mondjuk 3 hónapig fogsz követni.

A számítás a következő:

 

1.

7 nap x 400 kalóriacsökkenés táplálkozással = 2800 kalória / hét.

 

2.

Mivel három hónapig nyomod, ezért a 2800 kalória x 12 hét (3 hónap) = 33.600 kalória csökkenést eredményez.

 

3.

1 hét alatt elégetett kalóriád edzéssel 3×500 = 1500 kalória, de 12 hétről (3 hónap) van szó ezért: 1500×12 = 18.000 kalória / 3 hónap

 

4.

Így ez a megoldás három hónap alatt (33.600 kalória + 18.000 kalória) 51.600 kalória „deficitet” hozott.

 

5.

Emlékszel még a szabályra? 1 kilogrammnyi felesleg megszabadulásához, 7000 kalória felhasználására van szükség. Tehát nem maradt más, mint az 51.600 kalóriát osztod 7000 -rel. Az annyi, mint 7.37 kg.

Az így kapott eredmény azt mutatja, hogy 3 hónap alatt kb. 7,5 kg fogyás várható megfelelő diéta és heti 3 edzés mellett, de ne feledd ez csak egy példa volt. A fitness tudomány álláspontja szerint, időtartam tekintetében ez az optimális fogyás!

 

 

Van, aki ez idő alatt többet fogy, – ami még bele fér a szabályosság elvébe – van, aki kevesebbet. Klikkelj ide >> ha szeretnél egy élő példát, aki nálunk szabadult meg 21,3 kilótól, 5 hónap alatt – persze mellette arányos szálkás izomzatra is szert tett. Visszakanyarodva: így már könnyedén ki tudod számolni magadnak, hogy mennyi idődbe telik majd megszabadulni a súlyfeleslegedtől. Azt is megtudhatod, ha elkezdesz edzeni rendszeresen, akkor mennyi idő múlva várható szemmel látható változás. Ha neki kezdesz ennek az életmód- váltásnak, tudatosan meg tudod tervezni a Célt, a Célig vezető utat, sőt még azt az időt is, hogy mikorra érheted el álmaid alakját. Egyszóval így komplett jövő képet kaphatsz. Mondjuk ha meg akarsz szabadulni 10 kg -tól, akkor a 7000 kalóriát szorzod 10-zel és máris tudod, hogy ehhez 70.000 kalória deficitet kell csinálnod. Kiszámolod, hogy naponta ha csökkented a kalóriát tápanyag útján, és elmész egy héten pl. 3-4 alkalommal edzeni (ami alatt kalóriákat égetsz el), akkor az eléd kitűzött Célt mikorra érheted el.

 

Fontos, hogy TE ne ess bele!

 

El kezdesz fogyózni és nagy buzgósággal veted bele magad egy edzésmódszerbe. Egy ideig minden frankón megy, táplálkozás betartása, rendszeres edzés, szóval megy minden, mint a „karikacsapás”. Majd, egyszer felborítod az étrended, – csokika, sütike, nassolgatások tudjuk, hogy megy ez … Eddig stimmel ugye?

 

Benned még mindig az van, hogy eljársz edzeni már több hónapja, de nem érted, hogy az eredmények miért kezdenek elmaradni. Kicsit felháborodsz, ami érthető is. De a válasz egyszerűbb mint sem gondolnád:

 

SZABÁLY: Hiába mész el edzeni, hetente többször és hiába égeted el aznap a kalóriákat, ha a többi napokon, meg kalóriatöbbletet halmozol fel.

 

Gyakorlatilag elbúcsúzhatsz ilyenkor attól a ténytől, – hiába jársz el izzadni – hogy fogyni fogsz. A megoldás a helyes energia-egyensúly kialakításában rejlik, amit a fogyás alapjai tudásanyagban érsz el. Össze kell hangolnod az egészséges táplálkozást és a rendszeres fizikai mozgást. Hiába vagy büszke magadra, hogy elégettél három edzéssel 1800 kalóriát, ha a hét többi napján, meg annyit eszel, hogy ezt az 1800 kalóriát visszaviszed pluszba. Emlékszel?

1 kg felesleg eltüntetéséhez 7000 kalóriát kell elhasználnod, táplálkozás és edzés útján. Kérdezem én, ha 1800 kalóriát elégetsz el edzéseid alatt, de a többi napokon, meg vissza kerül az 1800 kalória a nem jó táplálkozás miatt, akkor mennyi kalóriától is szabadultál meg azon a héten? Bizony nulla! Ekkor se nem hízol, se nem fogysz, kivéve az időd és a pénzed –mert az fogy.

 

A „barátaid” meg közben állandóan stresszelnek mondván: Bocsi, de nem látszik semmi rajtad. Mióta is fogyózol? Hányszor jársz edzeni egy héten?” És ekkor puff… Már megint nem találod a helyed a világban, főleg nem a tükör előtt. Erre kell nagyon odafigyelned, mert ez egy elég nagy csapda. Ha esetleg előfordul, hogy többet eszel egy nap a kelleténél az nem gond, de akkor tudnod kell, hogy a következő napokon ennyivel több kalória „deficitet” kell csinálnod. Nem kell megijedned, hogy minden áldott nap szigorú elvet kell követned. Ez nem igaz. Csak figyelj oda az egyensúlyra. Ha tudod, hogy a mozgással mennyi kalóriát égetsz el, a táplálkozással mennyi kalória mínuszt csinálsz, akkor ezzel a számítással már láthatod is, hogy hol tartasz és mennyi van még hátra, a Célodig.

 

Min múlik az eredményed?

 

Ha érzelmi dolgok nem szólnak közbe, akkor 6 tényező befolyásolhatja az eredményed.

 

1. Betartod-e a megfelelő táplálkozás által bevitt, megfelelő mennyiségű kalóriát.

2. Rendszeresen mozogj, vagy eddz a számodra legmegfelelőbb intenzitás betartásával.

3. A szervezeted esetleg nincs-e túlságosan elsavasodva, ugyanis ez megnehezítheti a fogyást.

4. Nincs-e olyan egészségügyi problémád, melyek megnehezítik a kilók elleni harcodat. Ha szeretnéd tudni, hogy melyek ezek, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot itt>>

5. Képes vagy-e egy anyatigris vehemenciájával megvédeni magad, ha valaki eléd áll és leértékeli az eredményeid, vagy azokat a módszereket melyben hiszel.

6. Hiszel-e eléggé magadban ahhoz, hogy nem adod fel az 1. 2. 5. pontot.

 

 

Köszönöm Nánási Balázsnak a Magyar Testépítő és Fitness Szakszövetség elnökhelyettesének, hogy jóvá hagyta „ProfiEdzes” programunkat és azoknak a szaktekintélyeknek, akik elérhetővé tették számunkra a fitness és táplálkozás tudományát.